torsdag 13. mai 2010

Toronado - verdens kuleste øl-bule

Denne bula MÅ man besøke hvis man tilfeldigvis er i San Francisco! Jeg hadde store planer om å komme meg til barene 21st Amendment, Zeitgeist, Magnolia og Speakeasy brew-puben, men akk, det er umulig på bare fire dager når Toronado er der. Så hva er det som er så spesielt? Vel først og fremst de 50 øl som er på draught og kvaliteten av disse, men også noe med at dette føles ut som en skikkelig drekkabule. I amerikansk terminologi går den under "dive bar", et par ord som gir visse assosiasjoner til klientellet. Ikke la deg lure, fordi her er det stappfullt av oppegående forholdsvis unge øl-nerder, punk på høyttalerne og en bevist strategi om å ikke ha speil på toalettet. Selvfølgelig er det cash og ikke kredittkort som regjerer. Når det i tillegg er egen pølsefabrikk i lokalet ved siden av så tilsier det at vi har en sikker vinner.

Hva jeg husker ble konsumert:

Blind Pig IPA (Russian River) - Verdensklasse - IPA - fersken, grapefrukt og karamell
Damnation (Russian River) - Verdensklasse - belgisk stil, gjær?, sitrus og bitter
Piny the Elder (Russian River) - Verdensklasse - dobbel IPA -  Blind Pig på steroider
Reality Czeck (Moonlight) - Fin fin klasse - Pils, overraskende god etter å ha smakt på doble IPA-er
Death and Taxes (Moonlight) - Kjedelig - Mørk pils
Boombay By Boat IPA (Moonlight) - husker itte gitt
Porter, some kind of jubileum edition (Anchor) - Verdensklasse - Søt, bitter og mye lakrissmak
Denogginizer Double IPA (Drake's) - leit at jeg ikke husker hva denne smaker da

Toronado - helt greit utvalg på tappetårnene. Ikke glem det syke flaskeutvalget også!

Toronado - servicen er god når baren ikke er stappa

Toronado - "Dive bar"

1 kommentar:

Jakobsen sa...

Rått med ølblogg!!!! I skrivende stund drikker jeg Bombardier. Et smaksrikt og lettdrikkelig engelsk brygg. Blant de bedre ølene man får på ICA slemdal i min gane