tirsdag 11. mai 2010

Tirsdagspils i San Francisco

City Beer i bykjernen er et must for en som er halvveis interessert i øl. Butikken er smekk full av ølflasker fra inn- og utland, samtidig som baren har mange lokal- og egenproduserte saker. Det er særlig kult å henge i baren og prate med gud-vet-hvem-som-helst - alle er mer en villige til å prate. Jeg prøvde et par snasne saker de hadde på tappetårnet, som jeg ikke kan huske navnet på. Derimot brant Maharaja (Batch 11 for nerdene) fra Avery seg fast i minnet. Ikke fordi den er så forbanna god, heller fordi det var balle mye humle i den. Når jeg tenker på det nå, så må jeg smake på denne igjen fordi smaken sikkert var for bitter og kompleks. I korte trekk masse tropisk frukt, en velkjent lukt av et narkotikum og mye mye alkoholsmak. Dette er et sted jeg vil komme tilbake til!

Pubcrawl-lista var lang, men har man først tatt veien til Beach Charlet er det nesten umulig å dra derfra, særlig på en tirsdag. Dette fine strand mikrobryggeriet, på gal side av veien riktignok, har grei nok IPA og stout. Det som lokker derimot er billig taco og energien fra et surf-sigøyner-irsk band. At det er forholdsvis sterkt øl gjør jo heller ingenting. Dette er og blir et kjempested på en tirsdag.

City Beer- helt greit utvalg

City Beer - en artig og vanskelig sak fra Avery


Beach Charlet - taco og IPA funker som f.

Ingen kommentarer: